Efter beställning

Vad händer efter jag beställt fiberanslutning?

När du skickat in din beställning kommer den att granskas. Om fiberutbyggnad är möjlig skickas en bekräftelse till dig med mer information och tidplan. Nu börjar din fiberresa!


Bekräftelse på din beställning

Efter att du skickat in din beställning kommer vi att granska beställningen. Om fiberutbyggnad är möjlig kommer du få en bekräftelse på din beställning och en preliminär tidplan för när ditt hem kommer installeras.

Planering och tidplan

Om din adress tillhör ett kampanjområde där vi ännu inte byggt ut fibernätet, kan du följa tidplanen för ditt utbyggnadsområde på gavlenet.se/tidplan. Där får du även information som rör fiberutbyggnaden och som kan vara bra för dig att ta del av innan vi kommer och installerar.

I områden där vi efteransluter adresser till fibernätet kan du läsa mer och följa tidplanen på gavlenet.se/efteranslutning.

Vänta med att säga upp befintliga abonnemang

Tänk på att inte säga upp dina befintliga abonnemang förrän vi installerat fiber till ditt hem. Vi bjuder på avgiften för bredband och digital kabel-tv de tre första månaderna för att du ska slippa att betala dubbla fakturor.

Läs mer


App

Betalsätt

Bredband

Fakturafrågor

Flytta

Mina sidor

Om oss

Skaffa fiber

Support

TV