Ska du flytta?

Flyttanmälan

När du ska flytta är det mycket att tänka på. Anmäl din flytt digitalt med BankID, snabbt och enkelt.


Vad vill du anmäla?

Inflytt eller teckna nytt?

Om du inte är kund sedan tidigare eller är kund och vill lägga till en ny adress behöver du teckna nya avtal.

Utflytt och inflytt

Om du ska flytta mellan två bostäder kan du ta med, teckna nytt och säga upp avtal på en och samma gång via Gävle Energis Mina sidor.

Uppsägning

Om du ska flytta ut utan att ta med dina befintliga avtal. Kanske säljer du fritidshuset, flyttar sambo eller till en annan adress dit vi inte kan leverera några tjänster.

Frågor och svar

Har du installerat fiber i din fastighet och ska flytta därifrån är du skyldig att betala den återstående anslutningsavgiften då avtalet är bundet till dig som kund. Du kan fortsätta betala månadsvis alternativt kontakta vår kundservice för att få en slutfaktura på resterande månader. Tänk på att säga upp dina tjänster innan du flyttar.

Vi har 12 månader bindningstid, därefter 1 månads uppsägningstid.

Efter avtalstiden, som är 12 månader, är uppsägningstiden 1 månad.


App

Betalsätt

Bredband

Fakturafrågor

Flytta

Mina sidor

Övrigt

Skaffa fiber

Support

TV