Företag Driftinfo Mina sidor Webbmejl

Uppgraderingskampanjen är slut

Håll utkik efter nya spännande erbjudanden i början av 2019.

För dig som nyligen uppgraderat
Från det att du gjort din beställning uppgraderas din hastighet inom 2 arbetsdagar. Vi utgår ifrån hastigheten du surfade med den 1 december när vi gör uppgraderingen. 

Behöver du hjälp?
Om du behöver hjälp eller funderar över något angående ditt bredband går det bra att kontakta vår support på telefon 0771-775 775 så hjälper de dig. De har öppet alla dagar mellan 8-22.


Hastigheter och priser för bredbandsabonnemang

Hastighet 10 Mbit/s100 Mbit/s100 Mbit/s250 Mbit/s500 Mbit/s1000 Mbit/s

Nedströms

10 Mbit/s 100 Mbit/s 100 Mbit/s 250 Mbit/s 500 Mbit/s 1000 Mbit/s

Uppströms

10 Mbit/s 10 Mbit/s 100 Mbit/s 100 Mbit/s 100 Mbit/s 100 Mbit/s

Ord. pris/mån

249 kr 319 kr* 349 kr* 399 kr 499 kr 599 kr


*Oavsett om du ligger på 100/10 eller 100/100 Mbit/s så är nästa steg i uppgraderingen 250 Mbit/s. Du fortsätter att betala samma pris som du har idag.


Mer information

När får jag min nya hastighet?

Från att vi har tagit emot din beställning tar ändringen två arbetsdagar. 

Viktigt att tänka på gällande router och andra enheter

Kontrollera att din router klarar av att leverera hastigheten du väljer.

Exempel: Om din router maximalt klarar av 100 Mbit/s så kommer du inte kunna surfa snabbare än så oavsett vilken hastighet du väljer.

I routerns instruktionsbok kan du läsa vad som gäller.

Observera att till exempel datorer, surfplattor och mobiler kan ha samma typ av begränsningar när det gäller hastighet.

Hur ser jag ändringen på min faktura?

Från och med januari eller februari 2019 kommer du att se ändringen på din faktura. 

Jag har bindningstid kvar på mitt nuvarande bredbandsavtal. Hur blir det då?

Oavsett ditt nuvarande avtal kan du ta del av erbjudandet.

Om du har mindre än 12 månaders bindningstid kvar på ditt bredband så ersätter de nya 12 månaderna din nuvarande bindningstid. Den nya bindningstiden startar i samband med att du uppgraderar bredbandshastigheten.

Om du har en längre avtalstid än 12 månader så fortsätter den att gälla. Avtalstiden för uppgraderingserbjudandet påverkar inte din befintliga avtalstid.

Hur ändrar jag min hastighet efter 12 månader?

Här kan du läsa mer om hur du kan nedgradera eller uppgradera din hastighet själv, efter att 12 månader har gått.

Det går dock inte att ta del av uppgraderingskampanjen på Mina sidor.

Läs mer

Kampanjvillkor

Erbjudandet gäller till och med 19 december 2018. Bindningstiden är 12 månader och startar i samband med uppgraderingen. Därefter betalar du ordinarie pris för hastigheten på ditt bredband. Efter 12 månader har du möjlighet att nedgradera till önskad hastighet. Erbjudandet gäller inte för ADSL-kunder eller dig som bor i en BRF eller Samfällighet där bredbandet ingår i föreningen.

Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt att säga upp din beställning från den dag du mottar bekräftelsen.

Gävle Energi logo

Gammal webbläsare

Upplev webben säkrare och snabbare med en ny webbläsare.
Vi har optimerat Gävle Energi för morgondagens krav på tillgänglighet.
Läs mer här browser-update.org
Tips: Du surfar alltid uppdaterat med din smartphone.

Uppdatera webbläsare