Företag Driftinfo Mina sidor Webbmejl

Generella GavleNetfrågor

Här hittar du svar på frågor om generella GavleNetfrågor.

Har ni någon app?

Nej, vi har ingen app i nuläget. 

Varför tillkommer en avgift på 70 kronor när man väljer att ta bort fast telefoni?

Avgiften täcker våra ökade kostnader från leverantören Skanova för hyra av deras teleledning.

Kan jag byta leverantör när jag har anslutit fiber till min villa från GavleNet?

I nuläget erbjuder vi ingen tjänst för leverantörsbyten för våra fiberkunder. Det är däremot tekniskt möjligt, förutsatt att en annan internetleverantör först hyr in sig i vår infrastruktur.

Vad har ni för leveranstid på fiber för nya kunder (där fibernät redan finns)?

Då förutsättningarna varierar för varje fastighet ber vi er kontakta en av våra säljare för mer information.

Vad har ni för uppsägningstid?

Vi har 12 månader bindningstid, därefter 1 månads uppsägningstid.

Vad ingår i värdebeviset?

Innehållet i våra värdebevis kan variera över tid. Kontrollera därför just det värdebevis som skickades till dig.

 

Tillbaka 

Gävle Energi logo

Gammal webbläsare

Upplev webben säkrare och snabbare med en ny webbläsare.
Vi har optimerat Gävle Energi för morgondagens krav på tillgänglighet.
Läs mer här browser-update.org
Tips: Du surfar alltid uppdaterat med din smartphone.

Uppdatera webbläsare