Företag Driftinfo Mina sidor Webbmejl

Digital kabel-TV

Här hittar du svar på frågor om digital kabel-TV.

Till vilka och varför lämnar vi ut adaptrar till antennkablar?

Vi kan lämna ut adaptrar till kunder som inte har en antennkabel där ena änden är gängad. Det behövs för antennfästet till CPE:n. Vi rekommenderar dock kunder att skaffa en ny antennkabel, då adaptern kan påverka signalstyrka och vara en felkälla.

Kan jag behålla mitt befintliga kabel-tv-nät i fastigheten?

Ja. Dock måste du hitta en ny väg till din anslutningspunkt.

Vilken bindningstid är det för digital-TV?

Vår bindningstid är tolv månader, därefter gäller en månads uppsägningstid.

Kan jag byta mellan Bas 1 och Bas 2 hur jag vill?

Ja.

Går det att byta mellan kanalpaketen (Bas 1 och Bas 2) under bindningstiden?

Ja, du kan kostnadsfritt byta mellan våra kanalpaket. Vi byter till ditt nya val inom två dagar och ändrar avgiften (oavsett om du byter till dyrare eller billigare kanalpaket) följande månadsskifte.

Hur byter man mellan olika kanalpaket (Bas 1 och Bas 2)?

Kontakta Kundservice så byter vi ditt kanalpaket inom två dagar.

Hur gör jag för att få digital-TV från GavleNet?

Alla som vill ha digital-tv behöver kontakta vår kundservice via mail eller telefon, och göra en beställning. Då skickar vi ett värdebevis till dig som du kan ta med till Cantab (på Kryddstigen) eller AudioVideo (i Flanörgallerian). Hos dem hämtar du programkortet och den hårdvara som du behöver för att komma igång.

Hur lång tid tar det att få igång sin digital-TV från och med beställning?

Oftast tar detta 2-3 dagar från beställning. I vissa fall måste en tekniker montera kompletterande din utrustning, och då tar det 2-3 veckor.

Ingår alltid hårdvaran när jag beställer digital-TV?

Ja, som ny kund ingår alltid hårdvaran (i form av en digitalbox eller CA-modul) för att komma igång.

Kan man säga upp bredbandet och endast ha digital-TV?

Ja, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Vad har ni för leveranstid på TV?

Då förutsättningarna kan variera ber vi er via Kundservice kontakta en av våra säljare för mer information.

Vad är skillnaden på det digitala och analoga utbudet?

Det digitala utbudet ger bättre bild, bättre ljud och fler kanaler att välja bland.

Vad är skillnaden mellan en CA-modul och en digitalbox?

En digitalbox möjliggör att du kan titta på tv via en digital signal. En CA-modul gör egentligen samma sak, fast du stoppar in CA-modulen med ditt programkort direkt in i TV:n och slipper då en extra fjärrkontroll. Åldern på din TV avgör ofta om det går att använda en CA-modul. Å andra sidan finns det digitalboxar med inspelningsfunktion för den som önskar.

Vilka kanalpaket är tillgängliga förutom Bas 1 och Bas 2, och vad kostar det?

Kompletta kanalutbud och aktuella priser hittar du enklast på Svenska Cantabs eller Audio Videos webbsidor.

Vad är uppsägningstiden på digital-TV?

Efter avtalstiden som är 12 månader är uppsägningstiden 1 månad.

Vad är en HD-kanal, och vad är skillnaden mot en ”vanlig” kanal?

HD-kanaler är digitala och sänds i högre upplösning än analoga kanaler. Det innebär framför allt bättre bild- och ljudkvalitet, förutsatt att din tv kan visa HD-kanalernas högre upplösning.

Kan värdebeviset användas som delbetalning hos Cantab/AudioVideo för en inspelningsbar digitalbox?

Ja, det går bra.

 

Tillbaka 

Gävle Energi logo

Gammal webbläsare

Upplev webben säkrare och snabbare med en ny webbläsare.
Vi har optimerat Gävle Energi för morgondagens krav på tillgänglighet.
Läs mer här browser-update.org
Tips: Du surfar alltid uppdaterat med din smartphone.

Uppdatera webbläsare