OBS Idag öppnar vår telefoni till kundservice kl. 13.15. Receptionen är öppen mellan kl. 08.00-10.00 och 13.15-16.00. Supporten är tillgänglig som vanligt.

Efter beställning

Vad händer efter jag beställt fiberanslutning?

Efter att du skickat in din beställning börjar fiberresan. Du blir inbjuden till informationsträff och vi planerar utbyggnaden.


Drop-in eller informationsträff

Efter att du skickat in din beställning får du en bekräftelse på din beställning. Du blir även inbjuden till drop-in eller informationsträff. Där har du chans att få mer information och ställa alla dina frågor om fiber, bredband, tv, installation och grävning.

I vissa kampanjområden gör även våra säljansvariga hembesök för att besvara dina frågor inför fiberutbyggnaden.

Planering, projektering och tidplan

Vi påbörjar planering och projektering inför utbyggnaden och kommer fram till en preliminär tidplan för ditt utbyggnadsområde. Tidplanen kommer att finnas tillgänglig för dig här på vår webb. Den uppdateras, under hela fiberresan, med information som rör fiberutbyggnaden och som kan vara bra för dig att ta del av.

Vänta med att säga upp befintliga abonnemang

Tänk på att inte säga upp dina befintliga abonnemang förrän vi installerat fiber till ditt hem. Vi bjuder på avgiften för bredband och digital kabel-tv de tre första månaderna för att du ska slippa att betala dubbla fakturor.

Läs mer